DCS7 Ned & Optakt – Race 5 & 6

DCS7 Nedtakt // Race 5 – Le Mans

Le Mans blev præcis det, vi havde håbet – episk, dramatisk og helt uforudsigeligt. Men det hele startede med en fejl. Løbet var sat op til 50 minutter i stedet for 45. En fejl, der ikke må ske – men som ramte alle ens. Og konsekvenserne blev tydelige: de sidste fem minutter blev en kamp mod både konkurrenter og tankmåleren. Flere kørere måtte rulle i mål, mens andre løb tør.

Dem der fuelsafede mest effektivt fandt op mod 3 liter, og de kørere, der balancerede tempo og forbrug klogt, blev aftenens vindere – ikke nødvendigvis de hurtigste.


🔵 Division 1

Mads L Jensen tog en vigtig sejr på Le Mans og viste, at mesterskabet endnu ikke er afgjort. Pole, hurtigste omgang og en sejr på en bane som Le Mans, hvor både tempo og fuelstrategi skal balanceres, vidner om en kører i absolut topform. Wolfsohn holdt sig til, men måtte denne gang nøjes med P2 efter at have tabt marginalt i det taktiske spil. Loft fulgte stabilt op med endnu en podieplacering og har cementeret sig som en af sæsonens mest stabile navne.

🟡 Division 2

Kasper Andersen tog sin første sejr i sæsonen efter en taktisk præstation, hvor han ikke bare havde farten men også overblikket til at træffe de rette valg. Jacob Hansen, der ellers så skarp ud i store dele af løbet, måtte nøjes med andenpladsen, mens Zachariasen tog tredje efter at have sat pole. Fuel-dramaet blev afgørende i Div 2 – flere kørere blev fanget i sidste sving og tabte flere placeringer.

Top 3 kørerne i mesterskabet har nu vundet løb hver – og med to afdelinger tilbage er intet givet.

🟢 Division 3

Christian Madsen viste imponerende kontrol og sikrede både pole og sejr på Le Mans. Mads Herner var stærk, men havde ikke helt pace til at følge, mens Bjørn Aarøe tog endnu en solid podieplacering og holder sig i titelkampen.

Det var en afdeling, hvor strategi og disciplin blev vigtigere end topfart.

🟣 Division 4

Nicolaj Appelby Hansen tog en overraskende, men velfortjent sejr, efter at have udnyttet en perfekt kombination af pace og brændstofstyring. Martin Sørensen og Halle Løkeland tog henholdsvis anden- og tredjepladsen i et løb, hvor divisionen blev rystet lidt.


DCS7 Optakt // Race 6 – Sebring

// Race 6 – Sebring

Med blot to løb tilbage på kalenderen skærpes spændingen i DCS7. Vi bevæger os mod Florida og legendariske Sebring International Raceway – en bane, der er berygtet for sin ujævne overflade, hårde kurver og kompromisløse karakter.

Sebring er en ægte test i udholdenhed. Bilerne slår og hopper over betonelementerne, og kørerne skal konstant balancere greb og præcision. Et enkelt fejlgreb i den berygtede “Sunset Bend” kan ødelægge et helt stint.

Men denne uge tilføjer endnu en dimension: vejret.

🌦️ Sebring-prognose:

  • Delvist regn i både træning og løb
  • Kvalifikation forventes tør
  • Risiko for våde pletter mod slutningen af løbet

I tørvejr er Sebring allerede brutal – men i ustabile forhold bliver den nådesløs. Setuppet skal være fleksibelt nok til at håndtere svingende greb, og strategien skal kunne tilpasses i realtid. For høj bil? Du mister greb. For lav? Du bottomer på curbs og mister flow. For konservativt dækvalg? Du betaler prisen, hvis regnen kommer.

En våd Sunset Bend i finalen kan blive afgørende. Kørerne skal ikke bare køre hurtigt – de skal læse vejret, tænke strategisk og holde hovedet koldt. Sebring kommer til at adskille dem, der vil vinde – fra dem, der håber på det.


🔵 Division 1

Sebring bliver en nøgleprøve for Wolfsohn, Jensen og Loft. Efter den taktisk dominerede Le Mans, skal frontrækkerne nu håndtere en bane, hvor ujævnheder og dækslid er lige så vigtige som ren fart. Wolfsohn skal genetablere dominans, men Jensen har momentum og viser sig som en mand for de svære baner. Loft, der har været mesterskabets mest stabile kører, kan med en sejr på Sebring bringe sig helt tæt på titlen. Kvalifikation bliver afgørende – og en våd Sunset Bend kan afgøre det hele.

🟡 Division 2

Top 3 i Div 2 er adskilt af marginaler, og Sebring kan sagtens blive stedet, hvor det hele afgøres. Zachariasen, Andersen og Hansen har hver især vist styrke på forskellige typer baner – men Sebring kræver en kombination af fart, timing og tålmodighed. Andersen vil bygge videre på Le Mans, mens Zachariasen jagter kontrol. Hansen skal genrejse sig. Division 2 bliver et spil på millimeter og et testamente til race intelligence.

🟢 Division 3

I Division 3 er der fire reelle kandidater til mesterskabet. Christian Madsen har overtaget med sejr på Le Mans, men Mike N Hansen, Mads Herner og Bjørn Aarøe er lige i hælene. Sebring kan blive løbet, hvor én af dem knækker, og de andre bryder igennem. Kvalifikation får en enorm betydning – og setuppet skal rammes perfekt for at balancere dæk, curb-håndtering og skiftende greb. Et wildcard som Betak eller Helsner kan også snige sig ind.

🟣 Division 4

Div 4 er blevet vendt på hovedet. Teilman skal slå tilbage efter fuel-fiaskoen på Le Mans, men Appelby, Sørensen og Løkeland har blod på tanden. Sebring kræver tålmodighed og præcision – og det bliver en rutsjebane, når regn og curb-slag blander sig i regnestykket. Hvis Teilman genvinder form, kan han genstarte sit titeltog. Hvis han fejler igen, har vi reelt fire i spil før finalen.

Post Tags :
Social Share :